Goede voornemens online marketing sales

Hoe ga jij de geplande verandering realiseren? 

Het nieuwe jaar is weer begonnen. Heb je voornemens gemaakt? Ook zakelijk? Het voornemen om iets te realiseren vraagt meestal om een verandering. Soms een kleine verandering en soms een grote. En iedere verandering is moeilijk, zeker als je er andere mensen in mee moet krijgen. Wil jij jouw voornemen verwezenlijken? Verander dan in kleine stapjes.

Verandering is moeilijk


De reden dat verandering zo moeilijk is, is dat wij mensen vol zitten met ingebakken patronen. We doen dingen al jaren op manier A, dus manier B aanleren is niet zo makkelijk. Bekijk even deze video over de Backwards Brian Bicycle en je weet meteen wat we bedoelen.

Vaak vormen die patronen ook beperkende overtuigingen. Je kent ze wel: we doen het al jaren op de A-manier en dat gaat goed. De B-manier heeft nadelen, dus daar gaan we niet aan beginnen. Lekker kort door de bocht vaak. De lastigste beperkende overtuigingen zijn de onbewuste. Die worden niet uitgesproken. Gelukkig horen wij vaak wel beperkende overtuigingen, uitgesproken door ondernemers. Hier zijn er een paar:

    • Online marketing is iets voor grote bedrijven
    • Internetverkoop is alleen voor consumenten
    • Mijn klanten oriënteren  zich niet online
    • Wij verkopen alleen op basis van persoonlijk contact
    • Marketing Automation is heel complex
    • Mensen lezen geen e-mail nieuwsbrieven

Herken jij ze ook? Bij jezelf? Of bij je collega’s? Wij zullen hier nu niet gaan vertellen waarom al deze overtuigingen onterecht zijn. Wil je dat weten? Bel, mail of app ons gerust. Wij willen je vooral bewust maken dat deze beperkende overtuigingen je niet in de weg moeten staan om in 2019 je goede voornemens te realiseren. En dan met kleine stapjes. Planmatig steeds een beetje beter. Dat doen succesvolle formules als Coolblue en Jumbo ook.

Tot slot..

Een paar handreikingen die je helpen je eigen gedrag en dat van anderen te veranderen, zodat je je doelen kunt bereiken:

    • De 72 uurs regel
      Als je een idee of een plan bedenkt, zet binnen 3 dagen de eerste stap om het te realiseren. En dan steeds binnen 3 dagen de volgende, hoe klein ook.
    • Houd 21 dagen vol!
      Wist je dat je in ieder geval 21 dagen moet volhouden om een gedragsverandering te realiseren? In dit artikel lees je hoe het precies zit. Volhouden dus!

Succes met groeien!

Joeri en Jules

PS: We zijn op zoek naar een Online Marketeer en een Stagiaire. Weet jij iemand? Help ons dan om onze eerste goede voornemens te verwezenlijken en deel onze vacatures. Bedankt!


WIL JE OP DE HOOGTE BLIJVEN VAN DE NIEUWSTE GROEITIPS?

MELD JE DAN NU AAN VOOR DE NIEUWSBRIEF!