always-be-closing

Ben je bekend met Always be Closing? Heb je Glengarry Glen Ross wel eens gezien? Alec Baldwin speelt in deze film de rol van Blake, een doorgewinterde en keiharde salesman. Hij geeft een van de krachtigste sales speeches ooit, waarin hij het salesteam zijn ABC leert:

“A-B-C!
A – Always, B – Be, C – Closing.
Altijd closen. Altijd closen!
Je hebt de leads binnen… Ze zitten daar te wachten om je hun geld te geven. Ga je het pakken? Ben je man genoeg om het te nemen?”

Inspirerende speech, maar niet meer van deze tijd helaas. Verkopen wordt steeds steeds lastiger en werkt om twee eenvoudige redenen niet meer. Het is tijd om het sales alfabet te veranderen. Het gaat niet om closen, het gaat om verbinden!

Always Be Connecting

Kopers zijn online! Het is daarom van cruciaal belang voor verkopers (en hun collega marketeers) om de digitale voetafdruk van de koper te kennen: waar zijn ze in geïnteresseerd? Wat hebben ze nodig? Wie vertrouwen ze en waar komen ze samen?

Via zoekmachines en sociale netwerken kan vrijwel iedere potentiële klant worden bereikt. Het is van cruciaal belang om aanwezig te zijn waar jouw prospect zoekt en zichtbaar te blijven tijdens de hele buyers-journey. U hoeft uw klanten niets te verkopen. Zorg dat je relevant en beschikbaar bent. Als de tijd rijp is, bellen ze jou!

Hou het initiatief

De Glengarry Glen Ross scene is als het om sales gaat niet meer van deze tijd, maar als het om actie gaat zeker wel. Laat je inspireren, zorg dat je in actie komt en hou het initiatief! Always be connecting!

Even online sparren?
Heb je een vraag of een idee dat je even met ons wil toetsen? Maak een vrijblijvende afspraak. Dan kunnen we meteen even kennismaken!
Maak direct een afspraak ▶︎