Online Marketing & Sales kennisbank

In onze kennisbank vind je diverse artikelen over hoe zakelijke online marketing en sales je kunnen helpen om omzetgroei te realiseren.

Wil je op de hoogte gehouden worden als we nieuwe artikelen publiceren? Of wil je gratis Groeitips ontvangen? Meld je dan aan voor onze mailings.

Social media plan, hoe maak je er één?

Hoe zorg je dat je successen boekt op dit social media? In dit artikel geven we je 6 tips om zelf een plan op te stellen | Lees nu verder!
LinkedIn Sponsored InMail

6 redenen waarom een Sponsored LinkedIn InMail waardevol kan zijn

Enkele weken geleden was het zo ver. Ik ontving voor het eerst een Sponsored InMail bericht via LinkedIn. Of dit bericht voor mij waardevol was? Mwa, niet echt. Maar wanneer je deze manier van promotie op de juiste manier inzet, kan het zeker…

Zo maak je persona's - een must als je sneller wilt groeien!

,
Met behulp van persona's creëer je tastbare mensen in plaats van een algemene doelgroep. Geen overbodige luxe bij het realiseren van online groei!

Een succesvolle Facebook campagne

,
Voor onze klant Witropa Travel lanceerden we een succesvolle Facebook campagne. We nemen je mee in onze weg naar succes inclusief de cijfers.
Wat is online marketing?

Online Marketing, wat is dat eigenlijk?

Vaak krijgen we de vraag “wat doen jullie nou precies?”. Dat is een logische vraag, want het online marketing vak is divers, diffuus, complex en verwarrend. De meeste ondernemers en managers hebben daarom ook geen idee. We vinden het zelf…
Drip campagne

Zo maak je een drip campagne

Een drip-campagne is een geautomatiseerde set van e-mails waarmee je druppelsgewijs informatie verstuurd om prospects door de Buyer Journey te loodsen. Een drip- campagne kan je op verschillende manieren inzetten.
Social media strategie

3 tips voor meer structuur in je social media strategie

Anno 2019 is social media een belangrijk onderdeel van de marketingstrategie. Toch wordt vaak vergeten om ook voor social media een duidelijke strategie te volgen. Heb jij al een gestructureerde social media strategie? Wij geven je 3 tips hoe…
conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie: focus op de non-conversie

,
3 tips om je marketing rendement te verhogenConversie optimalisatie is een vak apart binnen het online marketing spectrum. Het omvat alle activiteiten die te maken hebben met het maximaliseren van het aantal website bezoekers dat…
adverteren op LinkedIn tips

Adverteren op LinkedIn; handige tips & tricks

,
Adverteren op LinkedIn is al een tijdje mogelijk. Maar liefst 74 procent van de B2B-bedrijven gebruikt LinkedIn om aankoopbeslissingen te laten plaatsvinden. Niet zo gek ook, de conversieratio op LinkedIn blijkt wel drie keer zo hoog te zijn…
Goede voornemens online marketing sales

Verander met kleine stapjes

Hoe ga jij je goede voornemens verwezenlijken? Het nieuwe jaar is weer begonnen. Heb je voornemens gemaakt? Ook zakelijk? Het voornemen om iets te realiseren vraagt meestal om een verandering. Soms een kleine verandering en soms een grote.…
Volg jij de guru's Anglers groeitip

Volg jij de Guru's?

Vanmorgen kwamen we er weer een tegen: “Start 2019 met de Perfecte Facebook Advertentie.” Je tijdlijn loopt er van over: de mensen die dé oplossing hebben om succesvol te zijn met Facebook of LinkedIn? Hun ‘unieke’ ontdekking belooft…
manieren bepalen klantwaarde

4 manieren om je klantwaarde te bepalen

Deze vraag stellen we aan al onze klanten: wat is de waarde van je klant en wat is een klant jou waard? Hoogste tijd om daar eens dieper op in te gaan. Wat is klantwaarde eigenlijk? Hoe bepaal je de waarde van een klant? En waarom is het belangrijk?…
Denk vanuit de klant

Denk vanuit de klant!

Is dit geen open deur? Klopt! Maar toch blijkt 'denken vanuit de klant' in praktijk erg lastig. Veel bedrijven zijn zó met zichzelf bezig, dat ze geen tijd hebben om zich meer te verdiepen in de behoeften en problemen van de klant. Bovendien…

Beter evalueren en optimaliseren in 4 stappen

,
Je marketing en salesactiviteiten evalueren is belangrijk. Vaak razen bedrijven maar door van doel naar doel, zonder terug te kijken naar het proces dat ze doorlopen hebben. Want wees eerlijk: morgen is dichterbij dan gisteren. Het is logisch…

Evalueer en optimaliseer

Als je blijft doen wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg. Dus moet je met regelmaat evalueren of je; A) op de goede weg bent en B) die weg ook de juiste resultaten oplevert. Evalueren voelt vaak als een last. Het kost tijd en die…

Het belang van meten = weten

Wil je groeien, blijven groeien of sneller groeien? Dan heb je vast nagedacht over je groeiambitie. En je hebt misschien al een plan. In dat plan heb je doelen geformuleerd. Dan is het logisch dat je wilt meten om te weten of je je doelen gaat…

Pipeline management is key!

Pipeline management is één van de kritische succesfactoren voor je marketing en sales. Een goed ingerichte pipeline geeft je inzicht en informatie op basis waarvan je jouw sales en marketing processen kunt evalueren en optimaliseren. Met als…

Gooi je Unique Selling Points overboord

Zonder onderscheidend vermogen heb je als bedrijf geen bestaansrecht. Ongetwijfeld kun je de Unique Selling Points van jouw bedrijf zo opnoemen. Heel goed! Maar val er je potentiële klant niet mee lastig! De inzet van Unique Selling Points Er…

Think big, start small, scale fast!

Als ondernemer heb je ambities om te groeien. Je droomt van doelen die misschien wel niet te realiseren lijken. Dromen is wel belangrijk. Je kunt alleen iets realiseren als je je er een voorstelling van kunt maken. En dan is het niet verkeerd…
always-be-closing

Always Be Connecting!

Ben je bekend met Always be Closing? Heb je Glengarry Glen Ross wel eens gezien? Alec Baldwin speelt in deze film de rol van Blake, een doorgewinterde en keiharde salesman. Hij geeft een van de krachtigste sales speeches ooit, waarin hij het…
beter verkopen

Verkopen is niet meer van deze tijd

Persoonlijke verkoop is voor veel ondernemingen onmisbaar in het realiseren van groei. Persoonlijk contact is en blijft de meest effectieve methode voor het opbouwen van een persoonlijke relatie. Verkopen is onmisbaar in in business to…
niet iedereen is je doelgroep

Niet iedereen is je doelgroep

Het bepalen van je doelgroep is een kritische succesfactor in het realiseren van groei. Hoe meer je jouw marketing en sales inspanningen kunt concentreren op een specifieke groep mensen, hoe effectiever je zult zijn. Je doelgroep is dus nooit…

Verbind B2B Marketing met Sales

Sales zonder B2B Marketing * is als je bestemming vinden zonder navigatie (of stratenboek, net als vroeger). Binnen veel veel MKB ondernemingen worden nieuwe kansen gecreëerd door sales. En dat is natuurlijk erg mooi. Helaas is de wijze waarop…
maak een marketing plan

Winnaars hebben een marketingplan

Winnaars hebben een plan, verliezers een excuus Niets is minder waar dan deze gevleugelde uitspraak van hockeycoach Marc Lammers! Maar een marketingplan ontbreekt toch vaak. We zien regelmatig marketing en sales doelloos en adhoc te werk…
inzet is omzet

Inzet = Omzet

We draaien er niet omheen: omzet en groei kun je alleen realiseren als je er hard voor werkt! De vruchten van online marketing en verkoop kun je pas plukken na veel geduld, doorzettingsvermogen en een enorme inzet.Het is niet erg sexy natuurlijk...…
groei

Meld je aan voor onze groeitips!

VOOR IEDEREEN DIE OMZETGROEI WIL Wil jij onze slimme, praktische en resultaatgerichte B2B groeitips rechtstreeks in je mailbox ontvangen? Wil je af en toe interessante artikelen over online marketing & sales ontvangen? Dan is dit de beste…
verkopen begint bij nee

Verkopen begint bij "nee"... en online marketing ook!

"Nee!" Is de meest pijnlijke, meest frustrerende en meest voorkomende reactie die een verkoper ontvangt van klanten of prospects. Maar de psychologie leert ons dat 'nee' het eerste is dat in ons opkomt als ons iets wordt gevraagd. "Nee" wordt…
Online marketeer

5 redenen om een online marketeer in te huren

De afgelopen tijd zijn wij met heel wat MKB-bedrijven in gesprek geweest. We zien over het algemeen beperkte en zeker geen doelmatige inzet van online marketing of een online marketeer. Online marketing wordt door het MKB nog niet professioneel…
Wat zijn leads eigenlijk?

Dit moet je zeker weten over leads en online marketing

,
Cold calling om leads te genereren is tegenwoordig minder effectief, tijdrovend, daardoor kostbaar en ook steeds minder gewenst. Potentiële  klanten - leads - willen jou zélf vinden en contacten als ze op zoek naar jouw product of dienst.Volgens…
sales en marketing groei

Marketing en sales digitaal verbinden

,
Veel mensen hebben me de afgelopen weken gevraagd wat het idee achter Anglers is. Waarom zijn jullie Anglers gestart? Wat doe je met online marketing en sales? En wat doe je anders dan wat je al deed? Eigenlijk draait het allemaal om verbinden. De…

SPANCO: salesproces met meetbare resultaten

Het SPANCO proces is een systematisch en duidelijk verkoopproces dat helpt om beter te presteren en meer omzet te realiseren. Het ondersteunt salesmanagement en salesteams om hun verkoopdoelen te bereiken. Wat is SPANCO? SPANCO is kortweg een…
marketing sales funnel

De marketing- en salesfunnel ofwel ‘Buyers Journey’

Commercieel succes is terug te brengen naar het proces dat jouw prospect of klant doormaakt. We noemen het de 'Buyers-Journey': de fases die de klant doorloopt om wel – of juist niet – te kiezen voor jouw product of dienst. Hoe sluit jouw…