Lisa de Groot
Online Marketeer
Online Marketeer
HBO Communicatie
Hogeschool Rotterdam
2014 – 2018
Havo Economie & maatschappij
De Ring van Putten, Spijkenisse
2009 – 2014
Lisa is een enthousiaste en leergierige online marketeer. Vooral social media, content-creatie en e-mail marketing spreken haar aan, maar organiseren doet ze ook graag. Zoek jij iemand die niet bang is gevarieerde taken op zich te nemen? Dan helpt Lisa je graag verder.
Interesses
– Films, Series & Boeken
– Reizen
– Mode
Online marketeer
Anglers, Rotterdam
Apr.2019 – heden
Anglers
Voor Anglers zelf houd ik mij onder andere bezig met het beheren van de sociale mediakanalen, het opmaken van nieuwsbrieven en het schrijven van content. Ook houd ik mij bezig met het organiseren van de Anglers Academy, waarbij e-mailmarketing en organisatie een grote rol spelen.
Hyundai Ridderkerk & Profile Ridderkerk
Hyundai Ridderkerk verzorgt de verkoop, het onderhoud en de reparatie van Hyundai’s in de regio Ridderkerk. Bij Hyundai Ridderkerk kun je direct terecht bij Profile Ridderkerk, dé autobanden en onderhoudspecialist van Ridderkerk.
Voor beide bedrijven verzorg ik de social media en ben ik verantwoordelijk voor de social media campagnes. Voor Hyundai Ridderkerk werk ik aan de SEO voor een betere online vindbaarheid. Dit doe ik o.a. door het schrijven van blogs en het bijhouden van de website.
Erasmus MC Foundation – Daniel den Hoed Fonds
Het Daniel den Hoed Fonds organiseerde in 2019 voor het eerst de ‘Ik sport 3 dagen” dat bestaat uit 3 sport-evenementen: de Tour de Rotterdam, de 010 City Swim en de Run4Daniel. Het doel van deze events is om wetenschappelijk kankeronderzoek in het Erasmus MC mogelijk te maken. Een van mijn mede-Anglers verzorgde toen de Social Advertising Campagne rondom deze evenementen. Voor de 2de editie in 2020 neem ik deze taak over en verzorg ik ook de social advertising rondom de wintercampagne Schaatsen voor Daniel.
I-Finance
I-Finance is een unieke kredietverstrekker die op een verantwoorde manier kleine persoonlijke leningen verstrekken. Dit doen ze door middel van hun volledig geautomatiseerde kredietacceptatietool; MyCreditscore. I-Finance heeft een hoog aantal maandelijkse bezoekers, maar de organische vindbaarheid in Google kon beter. Voor I-Finance ben ik aan de slag gegaan met het optimaliseren van de website voor SEO.
‘T Oorzaakje
‘T Oorzaakje is een sieradenwinkel met filialen in Leiden, Delft en Alphen aan den Rijn. Het doel vanuit ’t oorzaakje is om meer bereik te creëren via de sociale mediakanalen, om zo nieuwe klanten aan te trekken en herhaalaankopen te stimuleren. Om dit te realiseren is er een social mediaplan opgesteld. Werkzaamheden die bij dit plan horen zijn:
VRR
VRR is gespecialiseerd in vrachtcontainers voor de luchtvaart, ook wel ULD’s genoemd. Bij VRR kunnen internationale organisaties terecht voor de meest uitlopende vrachtcontainers.
Begin 2020 heeft VRR het domein van hun website veranderd. Dit heeft ervoor gezorgd dat ze online minder goed vindbaar zijn dan daarvoor. Om de vindbaarheid te verbeteren ben ik aan de slag gegaan met het adviseren over, en optimaliseren voor SEO.
Sally’s Bridal Webshop
Sally-Jane is een bruidsvisagist en bruidskapster. Zij heeft vorig jaar haar eigen webshop opgezet in bruidsaccessoires en haaraccessoires; Sally-Jane.nl. Haar doel is haar website te laten groeien, zowel in naamsbekendheid als het aantal verkopen. Ook wilde zij graag haar social media beheer uitbesteden. Om haar doel te realiseren is haar website geoptimaliseerd voor Search Engine Optimization, en is er een contentkalender ingericht voor haar sociale media kanalen.
EPICinderunning
EPICinderunning organiseert diverse hardloopevenementen waarbij er altijd een goed doel centraal staat. Van Stadion FunRuns tot aan de Vestinglopen; ieder evenement is op haar eigen manier EPIC. Voor EPICinderunning zijn sociale media en dan vooral de evenementpagina’s van Facebook waardevol voor het bereiken van de doelgroep en het informeren van de deelnemers van de verschillende evenementen. Bij deze organisatie beheer ik de sociale media kanalen en zorg ik ervoor dat de contentkalenders ingepland zijn.
Witropa
Witropa Travel is een Nederlandse reisorganisatie welke rondreizen boekt in en vanuit Costa Rica. Voor Witropa is een breed takenpakket vastgesteld om hen te ondersteunen in het genereren van leads. Ik ondersteun mijn collega Senna hierin door het invullen van de contentkalender van de social media kanalen.
Welpos
Welpos is een bedrijf die kassasystemen, pinautomaten en software verkoopt. Het doel voor Welpos is om meer omzet te realiseren door middel van online marketing. Dit is gedaan door te richten op 1 specifieke doelgroep; de horeca. Werkzaamheden die hierbij horen zijn:
Dina Medina
Dina Medina is een zangeres met Kaapverdiaanse roots. Internationaal is zij al bekend met haar muziek in de stijl Morna, en binnenkort brengt zij haar nieuwe pop-album uit. Hiermee wilt Dina een comeback maken bij haar bestaande fans en een nieuwe doelgroep in Nederland aanspreken. De doelstelling is het creëren van bereik en het stimuleren van boekingen. Hiervoor is een strategie opgezet rondom de social media-kanalen en de website van Dina Medina. Werkzaamheden die bij dit plan horen zijn:
Amazon Adventures
Amazon Adventures organiseert bijzondere auto reizen met klassieke auto’s over de hele wereld. Voor Amazon Adventures is naar aanleiding van een contentbrainstorm een strategie opgezet voor verschillende social mediakanalen. De doelstelling van deze strategie is top of mind te blijven bij mensen die interesse hebben in het maken van een rally of reis met hun klassieke auto. Dit door het inplannen, plaatsen en creëren van de juiste content. Werkzaamheden die bij dit project horen zijn:
Daina Hair
Daina Hair is een nieuw haarmerk bestaande uit hair extensions, haarstukken en pruiken. Voor Daina Hair is naar aanleiding van een brainstormsessie een strategie opgezet voor de webshop en verschillende social mediakanalen. De doelstelling van deze strategie is het nieuwe merk te introduceren bij de doelgroep, en door middel van gestructureerde online marketing de naamsbekendheid en online zichtbaarheid van Daina Hair op te bouwen. Werkzaamheden die bij dit project horen zijn:
Tegelerij
Tegelerij is een jong en ambitieus bedrijf dat het tegelzetten volledig in eigen beheer neemt; van de tegelverkoop in de showroom tot het vervoer van de tegels. De doelstelling vanuit Tegelerij is om meer showroombezoeken en hiermee meer klussen te genereren. Voor Tegelerij is naar aanleiding van een brainstormsessie een strategie opgezet voor de nieuwe website, verschillende social mediakanalen en sales opvolging. De doelstelling van deze strategie is het nieuwe bedrijf te introduceren bij de doelgroep, en door middel van gestructureerde online marketing de potentiële klant te verleiden tot een bezoek aan de showroom. Werkzaamheden die bij dit project horen zijn:
Afstudeerscriptie: Online Contentstrategie
Juna Lane, Voorschoten
Feb. 2018 – Jun. 2018
Stage
De D-rt Groep B.V. – D-reizen & VakantieXperts, Hoofddorp
Sep. 2016 – Jan. 2017
Kennissessies
Bij Anglers zijn wij nooit uitgeleerd. Daarom hebben wij maandelijks een kennissessie om onze kennis op verschillende onderwerpen te verbreden of actualiseren. Bij Anglers heb ik de volgende trainingen gevolgd: