Nienke van Dijk

Nienke van Dijk

Online Marketeer

Nienke is leergierig. Een doorzetter, die veel energie haalt uit het springen in het diepe. Met een oplossingsgerichte denkwijze en een positieve houding, wordt er goed geluisterd. Haar mening wordt doordacht maar zeker gegeven. Eenmaal aan boord gaat ze er vol voor. Ze doet haar uiterste best om een bedrijf naar een hoger niveau te tillen.

Interesses

Handbal
Klussen
Reizen
Lekker eten

Vaardigheden


E-MAIL MARKETING

WordPress

SEO

Social media management

Google producten

Certificaten

Google Analytics voor gevordenen 
De basisbeginselen van Google Tag Manager
Google My Business
Yoast WordPress for beginners

Ervaring

Online Marketeer – Linked Labels

Bij een recruitmentbureau ondersteunde ik het aanwezige marketingteam met allerlei verschillende soorten activiteiten. Ik dook de data in, creëerde content voor LinkedIn en nam interne marketingprojecten op mij. Met een bijbaan in online marketing heb ik ervaring opgedaan in de business-to-business markt. Hierdoor begrijp ik het belang van een goede samenwerking tussen het marketingteam en de salesafdeling binnen een bedrijf.

  • Data analyseren via de tool Google Analytics 
  • Content planning bijhouden en content creëren voor op het platform LinkedIn
  • Intern smoelenboek opzetten 

Afstudeerscriptie – De rol van transparantie

Een kwantitatief onderzoek naar de rol van transparantie over het verzamelen van data bij mens attitude vorming tegenover het desbetreffende bedrijf. Aan de hand van een experiment heb ik onderzocht of men eerder geneigd is aankopen te doen bij bedrijven die open en eerlijk communiceren over wat ze met verzamelde data doen.

  • Statistische analyses 
  • Vakkennis opgedaan op het gebied van attitude t.o.v. privacy 

Online Marketeer – NBTC Holland marketing

Na een stage ben ik in de zomervakantieperiode blijven plakken om het marketingcommunicatieteam te ondersteunen. Ik hielp bij het doorvoeren van een transitie van een oude naar een nieuwe website. Hiernaast nam ik deel aan de conversieoptimalisatieveranderingen. Hierbij werd er gebrainstormd over het tillen van de website naar een hoger niveau op het gebied van gebruiksvriendelijkheid, personalisatie en het beter behalen van conversiedoelen.

  • Content oude website overzetten nieuwe website binnen CMS
  • Strategisch meedenken m.b.t. CRO-optimalisaties

Afstudeerstage – NBTC Holland marketing

Ik heb een onderzoek uitgevoerd over CRO-optimalisaties. Hierbij heb ik vooral gekeken naar beïnvloedingstrategieën, kwalitatieve en kwantitatieve data. Hieruit rolde een plan om aan de slag te gaan met a/b-testing. Hiernaast ondersteunde ik het marketingteam door pagina’s te creëren en bij te houden binnen het CMS-systeem GX Webmanager.

  • Beheren en onderhouden content binnen CMS-systeem
  • Strategisch en analytisch nadenken over CRO-optimalisaties

Opleidingen

Master of Sciences
Communicatiewetenschap – Specialisatie Commerciële Communicatie 
– Radboud University

Van 2020 tot 2021

Pre-master Communicatiewetenschap  – Radboud University

Van 2019 tot 2020

Minor e-travel
Toerisme-management Specialisatie Marketingcommunicatie
– Breda University of Applied Sciences

Van 2018 tot 2019

Bachelor of Arts
Toerisme-management
– Breda University of Applied Sciences

Van 2015 tot 2019

HAVO, Economie & Maatschappij – Calvijn Vreewijk College

Van 2010 tot 2015

Alle blogs van Nienke