beter verkopen

Persoonlijke verkoop is voor veel ondernemingen onmisbaar in het realiseren van groei. Persoonlijk contact is en blijft de
meest effectieve methode voor het opbouwen van een persoonlijke relatie. Verkopen is onmisbaar in in business to business (B2B) zou je zeggen.

Persoonlijke verkoop wordt om drie redenen ingezet:

  • vanwege de uitstekende communicatiemogelijkheden;
  • vanwege de mogelijkheid tot het afsluiten van orders (omzet);
  • om uitvoering te geven aan distributie.

Verkopen is niet meer van deze tijd

De moderne sales professional is eigenlijk geen verkoper, maar iemand die mensen helpt kopen. Dit is iemand die de koper helpt zijn probleem te begrijpen, de koper helpt te begrijpen dat er een oplossing voor zijn probleem is. Een goede verkoper helpt de koper in te zien waarom zijn bedrijf de beste optie is om het probleem van de koper op te lossen.

Vérkopen werkt niet meer. En wel om deze twee eenvoudige redenen:

  1. De meeste van uw (potentiële) klanten hebben al een oplossing
    Negen van de tien keer is het verbeteren van een bestaande situatie de reden waarom een ​​klant de markt op gaat. Ze zijn niet op zoek naar revolutionaire verandering, ze zijn op zoek naar evolutionaire verbetering.
  2. Klanten willen geen verkoper over de vloer
    Niemand zit te wachten op een duwer die de functies en voordelen van zijn product verkondigt. Bovendien is het probleem met agressieve vormen van verkopen dat ze elke kans op een goede relatie teniet doen en de prospect motiveert om zijn opties juist opnieuw te bekijken.
Grip op je sales

Meer grip op je sales?
Krijg een beter inzicht in je sales met het SPANCO sales systeem voor CRM.
Download hier jouw template ▶︎

Kennis ligt voor het oprapen

De kopers van vandaag zijn beter geïnformeerd door informatie die beschikbaar is via internet en sociale netwerken. ‘Vraag het aan Google’ en je krijgt talloze antwoorden. Dat maakt dat ze nog minder behoefte hebben aan een vertegenwoordiger over de vloer in hun ogen irrelevante informatie komt brengen.

Bovendien zijn prospects steeds lastiger bereikbaar. Om uiteenlopende redenen maken ze minder tijd voor afspraken, nemen ze de telefoon niet altijd op en reageren ze beperkt op e-mails. Je moet dus andere manieren vinden om met je doelgroep in contact te komen en te blijven.

Haak aan bij de klantreis

De inmiddels bewezen oplossing vind je in de koop-reis van je potentiële klant. Hij of zij doorloopt een proces om te komen van oriëntatie tot beslissing. De kunst is om het marketing- en salesproces zo goed mogelijk aan te laten sluiten op deze reis. Er zijn veel verschillende varianten van een online marketing-sales processen denkbaar. Begin met het in kaart brengen van je doelgroep, de relevante persona’s en de reis die zei doormaken.

Even online sparren?
Heb je een vraag of een idee dat je even met ons wil toetsen? Maak een vrijblijvende afspraak. Dan kunnen we meteen even kennismaken!
Maak direct een afspraak ▶︎