Volg jij de guru's Anglers groeitip

Vanmorgen kwamen we er weer een tegen: “Start 2019 met de Perfecte Facebook Advertentie.” Je tijdlijn loopt er van over: de mensen die dé oplossing hebben om succesvol te zijn met Facebook of LinkedIn? Hun ‘unieke’ ontdekking belooft je bergen met goud! Deze zogenaamde guru’s zijn in grote getalen online aanwezig en maken je wijs dat je toch echt van alles anders moet doen en wel NU! Want anders mis je boot….

Guru’s zijn er toch juist om van te leren? Natuurlijk! Maar helaas kan iedereen zichzelf tegenwoordig makkelijk bombarderen tot Guru. De tips die ze geven kunnen echt wel heel nuttig zijn, maar ze zijn meestal nogal tactisch. Het (goed) toepassen van een bepaalde tactiek, heeft alleen zin als je een duidelijk plan hebt.

De perfecte Facebook advertentie

We kijken even naar het voorbeeld van de “perfecte Facebook advertentie”. Iedereen wil de perfecte Facebook advertentie, toch? Fout! Aan een advertentie alleen heb je niets. Die advertentie moet onderdeel zijn van een groter geheel dat effectief leidt tot meer leads, klanten en orders of opdrachten. Bovendien: wie zegt dat jouw doelgroep überhaupt goed te bereiken is op Facebook.

Eindeloze mogelijkheden en tools

Alle ongetwijfeld goedbedoelde adviezen die je online over je heen krijgt, leiden tot een enorme informatie-overload. Het woud van online marketing is al zo ondoorzichtig. De mogelijkheden lijken eindeloos en overal is wel een ogenschijnlijk handig tooltje voor. Maar je hebt er niets aan als je fundament niet op orde is.

Ga op content-dieet

Onze tip voor een goed voornemen voor 2019: negeer de guru’s en trek je eigen plan. Zet jezelf op een strikt content-dieet. Steek die tijd liever in een goed fundament voor je marketing- en salesstrategie. Binnen die strategie probeer je vervolgens één of twee tactieken structureel uit en beoordeel het resultaat over een langere termijn. Neem afscheid van wat niet werkt en zet vol in op wat succesvol is.