Meet the founders

Joeri & Jules

Als je ons al een tijdje volgt, weet je wellicht al wie Joeri en Jules – beter bekend als “J&J” binnen het bedrijf – zijn én wat ze precies doen. Weet je dat niet? Dan kom je er nu gauw genoeg achter! 

Jules en Joeri

Het verhaal achter Anglers

Joeri en Jules richtten op 5 februari 2018 het bedrijf Anglers op. De missie luidt vanaf de eerste dag: “elk MKB-bedrijf in Nederland een eigen online marketeer om online te groeien.” Waarom deze visie en wat zijn de ambities voor de komende jaren? Lees snel meer!

Dé ontmoeting

Geloof het of niet: Joeri en Jules leerden elkaar kennen via de vrouw van Jules, Shakira. Zij is het nichtje van Joeri. De eerste ontmoeting vond dan ook way back plaats, toen Jules als kersverse vriend van Shakira voetbal ging kijken bij oom Joeri.

Joeri en Jules allebei toentertijd al een ondernemende mindset en de klik was er meteen. Dat ze jaren later een samenwerking zouden starten en Anglers zouden oprichten, hadden de twee nooit durven denken!

Anglers in de kinderschoenen

Jules werkte al 10 jaar als zelfstandig ondernemer. “Ik deed veel interim-klussen en freelance opdrachten en werkte samen met een bureau. Een fijne samenwerking, maar toch begon er iets te kriebelen. Ik wilde eigenlijk wel de sprong wagen om iets voor mezelf beginnen. 

Ik zette een aantal dingen voor mezelf op een rijtje. Waar krijg ik nou écht energie van? Het antwoord dat volgende was voornamelijk mensen helpen, opleiden én het ondersteunen van MKB’s. 

Ook probeerde ik bij mezelf te achterhalen wat mijn job als marketeer zo leuk maakte. Uiteindelijk kon ik wel concluderen dat het fysieke klantcontact – zoals bij een klant op kantoor werken – mij het meeste plezier gaf! Dat gaf me niet alleen de kans om een organisatie beter te leren kennen, maar ook het schakelen ging vlotter én ik behaalde betere resultaten voor de klant. 

Met dit in mijn achterhoofd schetste ik een eerste concept, waarbij marketeers in-house voor een klant zouden werken.”

Joeri was inmiddels zijn grote droom achterna gegaan en woonde in Curaçao. “Ik heb altijd al de droom gehad om in het buitenland te wonen en uiteindelijk was het moment daar. Ik vertrok in 2006 naar Curaçao, maar kwam na 10 jaar toch weer terug naar Nederland. Bij mijn terugkomst jeukten mijn handen om met iets aan de slag te gaan. Graag wilde ik mensen werken en de richting van detachering trok nog steeds mijn aandacht. Ik heb toen Jules een belletje gegeven, met het idee om online marketeers te gaan detacheren – hij weet er tenslotte alles van! 

Een afspraak en een bakkie pleur volgde snel. De eerste stap naar de oprichting van Anglers was gezet. We hadden een idee gecreëerd waarbij we zelf marketeers wilden gaan opleiden, zodat we deze konden detacheren bij het MKB. Met de visie ‘alle MKB’s een online marketeer’ gingen we aan de slag.”

Door de jaren heen

Joeri: “Waar we ooit begonnen met één Angler, zijn dat er nu een heel stuk meer! Het is een team waar we enorm trots op zijn. Het heeft zich in de afgelopen jaren flink uitgebreid.

Ook qua bedrijfsvoering is er in de afgelopen 6 jaar veel veranderd. We zijn echt begonnen met niks en langzaam hebben we dat opgebouwd naar wat het nu is. In het begin doe je bijvoorbeeld alles nog helemaal zelf. Door de groei van het team konden we zaken gaan uitbesteden en professionaliseren.”

Jules: “De afgelopen jaren hebben we een planmatige en eerlijke aanpak ontwikkeld voor onze klant. Wij gaan niet zomaar met een klant aan de slag, maar zorgen echt voor een steady plan.

Verder heeft de ontwikkeling van onze Anglers ook altijd op nummer 1 gestaan. In de loop van de jaren hebben we daarom de Anglers Academy opgezet en het is mogelijk. omeen traineeship bij ons te volgen. Om onze slimme marketeers te prikkelen en hun kennis uit te breiden houden we iedere maand een kennissessie met het hele team!

Ruimte voor verbetering blijft natuurlijk altijd bestaan. Uiteindelijk bestaat het bedrijf nog maar 6 jaar. Een bedrijf is continu in ontwikkeling en we kijken constant naar wat beter kan. Dit moet dan ook te allen tijde de insteek zijn.”

Wat zijn de ambities?

We bestaan inmiddels 6 jaar, maar we willen meer. Onze missie blijft “elk MKB bedrijf een eigen online marketeer.” In de toekomst willen we meerdere vestigingen openen, nog meer mensen opleiden en mensen de kans geven, om binnen Anglers, door te groeien.

We zijn trots op het concept wat we bedacht hebben en dat dit in de basis gewoon werkt. Trots dat we in staat zijn geweest het bedrijf levensvatbaar te maken en bestaansrecht te creëren en trots op alle bedrijven die we een stapje verder hebben kunnen helpen.

Hiernaast vinden we het fantastisch om te zien hoe mensen zich ontwikkelen binnen Anglers en dat we onze mensen een flinke leercurve mee kunnen geven.

Ontmoet Jules

Jules is één van onze kapiteins aan het roer en stiekem onze enige echte marketing goeroe. In zijn vrije tijd is Jules hockey coach en slaat hij geregeld een balletje op de golfbaan.

“Ondanks dat ik dus al ruim 25 jaar in Rotterdam woon, blijft Breda echt de nummer 1 voor mij. Er gaat niks boven de Brabantse gezelligheid, een ‘bakske’ koffie en een worstenbroodje.”

Jules is geboren én getogen in Breda, maar woont sinds 1997 in het mooie Rotterdam met zijn vrouw Shakira en twee dochters. Maar Anglers is natuurlijk zijn (3e) kindje en daarom houdt hij zich nog steeds bezig met alles wat komt kijken bij het runnen van een bedrijf. Met name de financiële kant, een stukje administratie en de strategische begeleiding van Anglers’ klanten.

“De meeste energie haal ik uit het mensen in hun eigen kracht kunnen zetten en als ik een concept weet uit te werken tot iets tofs en concreets.”

Ontmoet Joeri

Joeri is naast de enige échte Feyenoord #1 fan de tweede kapitein van het schip en een ware verbinder. Hij woont samen met zijn vrouw Betsy, 4 hondjes en 3 katten in Bergambacht. Niet alleen een diehard Feyenoord fan dus, maar een echte dierenliefhebber!

“Feyenoord-fan ben ik vanaf jongs af aan. Toen ik als klein jochie voor het eerst in de Kuip liep, was ik meteen verkocht!”

In zijn vrije tijd wandelt hij graag en fitnesst hij zo op zijn tijd. Maar een luie zondag op de bank met voetbal en formule 1 mag niet ontbreken. Binnen Anglers houd Joeri zich voornamelijk bezig met de commerciële kant: de sales en het accountmanagement.

“Mijn grootste inspiratie bron is Richard Branson. Ik geloof net als hem heel erg in de kracht van mensen. Als ik ervoor kan zorgen dat iemand écht kan uitblinken, word ik daar superblij van”