Welke online marketeer past bij jouw MKB bedrijf?

Hoe vaak open jij je inbox en loop je tegen de volgende marketingpitch aan? Daar gaan we weer: een freelancer met een SEO-strategie die “echt werkt”, een bureau dat je Instagram volgers belooft te verdubbelen, of een detacheringsbureau dat “precies de juiste persoon” voor je heeft. Kiezen voelt als navigeren door een jungle zonder kompas. Hoe weet je nou echt wat werkt voor jouw bedrijf?

De frustratie van keuzes moeten maken

Het voelt soms alsof je appels met peren vergelijkt. Freelancers, bureaus, detachering… Elke optie heeft zijn charmes én valkuilen. Een freelancer kan flexibel en toegewijd zijn, maar heeft hij wel de brede kennis die een bureau biedt? En een bureau, met al zijn expertise, mist misschien die persoonlijke touch die zo cruciaal is voor jouw unieke bedrijf.

Freelancer, bureau of detachering: de voor- en nadelen

Een freelancer is als een Zwitsers zakmes: handig, flexibel, en klaar om snel in te springen. Maar, mist soms de veelzijdigheid van gereedschap. Een bureau, aan de andere kant, is als een volledig uitgeruste gereedschapskist. Indrukwekkend en veelzijdig, maar soms meer dan je nodig hebt. En detachering? Misschien wel de beste van twee werelden: de flexibiliteit van een freelancer met de ondersteuning van een bureau achter zich. 

In drie stappen naar jouw match

Het kiezen van de juiste marketeer voor jouw MKB is geen kwestie van raden. Het is een proces. Vraag jezelf af: wat zijn mijn doelen? Zoek ik iemand voor de lange termijn of juist voor een specifiek project? Hoe belangrijk is het om iemand fysiek in mijn team te hebben? Met de volgende 3 stappen kom je snel tot een antwoord en teken je een roadmap naar jouw ideale marketingpartner.

Stap 1: kennisopbouw binnen jouw bedrijf

De eerste vraag die je jezelf moet stellen is of je wil werken aan interne kennisopbouw. Het aannemen van een intern teamlid kan een waardevolle investering zijn als je de expertise binnen je bedrijf wilt vergroten. Deze persoon wordt een integraal onderdeel van je team en leert op deze manier snel het dagelijks reilen en zeilen van de organisatie kennen.

Stap 2: specialist of allrounder?

Vervolgens is het belangrijk om te beslissen of je behoefte hebt aan iemand met allround kennis of juist aan een specialist. Een freelancer kan hier de ideale oplossing bieden, met specialistische kennis voor tijdelijke projecten. Terwijl een marketingbureau met zijn brede kennisniveau binnen een specialisatie en up-to-date inzicht in de laatste ontwikkelingen een uitstekende keuze kan zijn.

Stap 3: begeleiding en flexibiliteit

Heb je de tijd en kennis in huis om zelf iemand te begeleiden en zijn of haar kennis up-to-date te houden? Zo niet, dan kan detachering een goede optie zijn. Een gedetacheerde werknemer wordt onderdeel van jouw team en brengt veel kennis en allround ervaring mee vanuit het overkoepelende bureau, zonder dat je zelf intensief begeleiding hoeft te bieden.

Hoe kan Anglers helpen?

Bij Anglers snappen we de uitdagingen van het MKB als geen ander. We zijn graag jouw kompas die de helpt de juiste koers te varen. Als je voor Anglers kiest, krijg je een marketeer bij jou op kantoor. Iemand die dus infiltreert in het team en snel doorheeft wat jouw bedrijf precies doet. Daarmee heb je meteen allround kennis in huis en is jouw marketeer transparant en betrokken.

Maar: een project met meer diepgang? Of even échte specialistische kennis nodig? Dan haakt er heel makkelijk één van onze specialisten aan. Dat kan gaan over zoekmachine optimalisatie tot aan automatisering. Daarmee zijn wij hét slimme alternatief voor een online marketing bureau: geen zorgen dat de juiste kennis en ervaring ontbreekt Wij zijn het slimste alternatief voor een online marketing bureau. Omdat we als collega’s bij jou op kantoor werken, zijn we transparanter en meer betrokken. 

Wij zijn hét slimme alternatief voor een online marketing bureau.

Veel bedrijven vallen tussen wal en schip. Zelf een online marketeer aannemen is vaak geen optie. De juiste kennis en ervaring voor een goede aansturing ontbreekt. En om dezelfde redenen lopen samenwerkingen met online marketing bureau’s vaak op een teleurstelling uit

Succesverhalen: de juiste keuze maken

Niets spreekt meer dan succes. Zo hielp een freelancer een lokale bakkerij om hun online zichtbaarheid te vergroten, waardoor de verkoop met 30% steeg. Een middelgroot productiebedrijf schakelde een marketingbureau in en zag hun marktaandeel binnen een jaar verdubbelen. En dankzij detachering, kon een start-up snel schakelen en hun eerste marketingcampagne met groot succes lanceren. Case VRR & B2B cas

Conclusie

De wereld van online marketing is als een oceaan, vol mogelijkheden en gevaren. Het kiezen van de juiste marketeer voor jouw bedrijf kan het verschil maken tussen dobberen en zeilen naar nieuwe horizonten. Laat je niet overweldigen door de keuzes. Gebruik dit artikel als je startpunt, en onthoud: Anglers staat klaar om samen met jou de perfecte marketingmatch te vinden.