Anglers heeft de afgelopen maanden werk verricht voor een B2B klant: namelijk Vandeputte Medical (VDP Medical). In deze case lees je hoe Anglers heeft bijgedragen aan het beginnen van de nieuwe webshop. Denk aan de migratie van de webshops, SEO optimalisatie en hoe we voor mooie resultaten hebben gezorgd.
Over VDP Medical
Vandeputte Medical is een groothandel in medische producten, gespecialiseerd in eerste hulp verlening. Al 40 jaar ondersteunen zij hulpverleners met de juiste producten en aanvullende diensten. Bij Vandeputte Medical kan je terecht voor een simpele verbandtrommel, maar ook voor een brancard, AED of volledige inrichting van een praktijk.
Vandeputte Medical wilde graag een nieuwe webshop die meer past bij hun huidige stijl, beter vindbaar zou zijn en een goede navigatie zou hebben. De doelen vanuit Vandeputte waren dan ook helder voor Anglers:
- De nieuwe webshop zo snel mogelijk voorzien van SEO geoptimaliseerde content zodat deze goed vindbaar is voor de doelgroep
- Verschillende tools gereed hebben zodat alles meetbaar is
- Vandeputte Medical mag meer naamsbekendheid krijgen binnen de doelgroep
Onze Anglers zijn aangehaakt om vervolgens bij Vandeputte Medical op kantoor mee te werken aan de opstart van de webshop.
SEO als vertrekpunt
Bij nieuwe klanten vinden we het altijd belangrijk om goed te kijken wat de huidige stand van zaken is. Daarom hebben wij dit bij aanvang goed onderzocht en op papier gezet.
De oude webshop van VDP Medical was qua stijl niet meer up-to-date met het bedrijf. Ook was informatie soms moeilijk te vinden door de navigatie op de website. Tot slot werd VDP op een aantal belangrijke zoekwoorden nog niet goed gevonden. SEO technisch kon hier nog wat aan verbeterd worden.
Vandeputte Medical was al begonnen aan de bouw voor de nieuwe website. Dit was voor ons prettig, omdat wij al mee konden kijken in de beta versie. Hierin konden wij al wat feedback punten meegeven wat betreft navigatie en teksten maar bijvoorbeeld ook bevestigingsmails voor contactformulieren en nieuwsbrieven.
Plan van aanpak
Voor livegang wilden we een paar dingen goed op de rit hebben. Denk hierbij aan het inrichten van de juiste tools zoals Google Analytics, Google Tag Manager en Google Search Console. Met deze tools is de website goed meetbaar en kunnen verschillende factoren op de website gaandeweg worden geoptimaliseerd.
Om de vindbaarheid van de website te optimaliseren hebben wij een uitgebreid zoekwoorden onderzoek uitgevoerd in samenwerking met een specialist. Met het SEO rapport als leidraad hebben we met de juiste keywords teksten kunnen schrijven. Denk aan teksten op de categoriepagina’s van de webshop, meta titles en meta descriptions. Ook hebben we VDP’s Google My Business pagina geoptimaliseerd. Dit draagt namelijk ook bij aan je SEO en de beeldvorming naar je klant.
Daarnaast hebben wij ook de migratie verzorgd van de oude webshop naar de nieuwe. Hierbij is het van belang dat links worden geredirect naar de nieuwe website waardoor de website goed vindbaar is en door Google juist geïndexeerd kan worden.
Doorgaans hebben we ook goed gekeken naar de beta versie van de nieuwe website en waar mogelijk verbeterpunten aangeven betreft user experience of leesbaarheid.
Gedurende het traject hielden we vanuit Anglers een Trello bord bij waarbij Vandeputte Medical altijd kon volgen waar wij mee bezig waren, wat er nog op de to-do list zou staan voor de aankomende tijd en wat er was afgerond.
Benieuwd wat het kost om een online marketeer in te huren?
Met onze tariefcalculator bereken je in 5 stappen het tarief dat past bij jouw wensen.
> Start hier
Trots op de nieuwe website
Vandeputte Medical is begin september live gegaan met hun nieuwe webshop. De redirects zijn doorgezet waardoor de nieuwe website goed geïndexeerd kan worden. De webshop is een duidelijk product geworden. Het is duidelijk wat VDP Medical is en aanbiedt.
Door SEO technisch de nieuwe website te optimaliseren hebben we al mooie resultaten behaald. Vandeputte Medical wordt namelijk op dit moment (september, 2020) 133% meer vertoont in de zoekresultaten dan in 2019. Ook rankt Vandeputte Medical nu op een paar belangrijke keywords veel hoger dan voorheen.
Direct hoger in Google
Op het woord ‘brandcards’ – waarvan VDP Medical aangaf dat dit een belangrijk product voor hun is – rankten zij voorheen op nummer 8. Na het toevoegen van de juiste keywords aan meta descriptions, meta titles en categorie teksten ranken zij nu op nummer 3. Verder is het algemeen bekend dat het behalen van SEO resultaten altijd wat tijd nodig heeft voor Google om dit goed te indexeren. De aankomende tijd zal het duidelijk worden wat het resultaat is van onze inspanningen.
VDP Medical is blij met het resultaat en wilt door voor meer groei met Anglers!
‘De tariefstelling van Anglers is voor ons heel aantrekkelijk. En lekker transparant in de afrekening. What you see is what you get.’
Dennis de Krom – Business Development Manager – Vandeputte Medical
Benieuwd wat het kost om een online marketeer in te huren?
Met onze tariefcalculator bereken je in 5 stappen het tarief dat past bij jouw wensen.
> Start hier