zo maak je met content design een geweldig herkenbare website

Fruitzaam Gifts: je bent goud waard!

Fruitzaam Gifts bezorgt met originele cadeaus een glimlach op je gezicht. Die glimlach verschijnt niet alleen bij de persoon die het product ontvangt, maar ook bij degene die het geeft. Dit doet Fruitzaam allemaal onder het motto van ‘je bent goud waard’. 

Een vruchtbaar businessplan

Fruitzaam Gifts kwam bij Anglers binnen als (toen nog) Fruitzaam. De eigenaren hadden een deel van het bedrijf vorige bedrijf verkocht en wilde een nieuwe weg inslaan. Met Fruitzaam leverden ze fruit bij mensen op het werk. Na dit drie jaar gedaan te hebben, werd het tijd om een onderdeel bedrijf te verkopen en een nieuw businessplan met een nieuw concept te maken. Ze wilde zich niet enkel meer richten op B2B, maar veel meer op de consumentenmarkt.

Aan de slag met een nieuwe website

Voor het “nieuwe” Fruitzaam moest er een nieuwe website komen en moesten er stappen worden gezet in de online marketing. Samen met de mannen van Fruitzaam Gifts en de websitebouwer, zijn we rond de tafel gaan zitten voor een plan van aanpak.

Als Anglers werken wij regelmatig samen met webdevelopers van onze klanten. Hierin ondersteunen wij de klanten in het ontwikkelen van de content voor de website en het plaatsen in de het CMS. De developer zette de basis neer en onze Angler Tamara ging aan de slag met de content van de website.

Het vullen van content is een activiteit die vaak wordt onderschat. Goede content is van groot belang voor onder andere de vindbaarheid in zoekmachines en voor de vormgeving.

Tip

Voordat je begint met het vullen van een website en aan de slag gaat met content design, is het verstandig om een huisstijl te hebben. Anders ben je je website klakkeloos aan het vullen en kleuren aan het toevoegen die helemaal niet matchen.

Moodboard als basis voor content design

Onze Angler Tamara had ervoor gekozen om een moodboard en een visuele identiteit te maken. Ze heeft het moodboard gemaakt voor ze aan de slag ging met de conent.

Aan de hand van het nieuwe logo en de kernwaardes heeft Tamara bijpassende kleuren en beeldmateriaal gekozen. Door het moodboard en de visuele identiteit als handvat te gebruiken, kon de website gevuld worden en de content gedesigned worden. 

Vertaling naar alle middelen

De visuele identiteit was vastgesteld en daar vanuit konden we verder gaan met de content design. Alle uitingen van Fruitzaam Gifts moesten één geheel worden. Tamara ging aan de slag om de visuele identiteit verder uit te breiden in het bedrijf.

De social media posts werden ontworpen en geschreven met de kleuren en de kernwaardes. Er werden diverse ballon-, brievenbus- en fruitdozen ontworpen met dezelfde identiteit. Alles werd ontworpen, geschreven en gemaakt vanuit de visuele identiteit.

Het resultaat: uniek en onderscheidend

Fruitzaam Gifts plukt nu de vruchten van een unieke en onderscheidende website. Geen enkele concurrent heeft de identiteit en visuele uitstraling die Fruitzaam Gifts heeft. Alleen zij maken daar gebruik van deze unieke stijl.

Dat ervoor zorgt dat ze herkenbaar zijn geworden. Ze zijn de enige met die kleurensamenstelling, kernwaardes en identiteit. Door deze vertaling in alle middelen, zoals de website en uitingen hebben zij een unieke en vliegende start gemaakt.

In een korte tijd hebben wij dit voor Fruitzaam Gifts gerealiseerd:

  • Content gemaakt voor de producten in het assortiment
  • Volledige geautomatiseerde e-mail journey vormgegeven
  • 5 verpakkingen vormgegeven 
  • De website gevuld met content/vormgeving
  • E-mail templates gemaakt en mailteksten geschreven
  • Content kalender opgezet en 2x per week gepost
  • SEO-teksten geschreven voor productcategorieën 
  • Campagnes ontwikkeld
  • E-cards ontwikkeld

Met trots kunnen we zeggen dat het een uitdagende en succesvol project was. Het was leuk om onderdeel te zijn van het begin van Fruitzaam Gifts. De basis staat nu en er zijn nog vele mooie stappen die ze kunnen gaan maken.

Het jaar 2020 is er voor ons één om nooit te vergeten. Niet alleen vanwege het coronavirus, maar ook omdat wij met onze nieuwe webshop live zijn gegaan! Inmiddels draait de webshop alweer 5 maanden en maken we dagelijks mensen blij met de leukste cadeaus. Dit had zeker niet gelukt zonder de hulp van Maatwerkonline bij het bouwen van de website en Anglers bij de marketing rondom de livegang. Ondanks alle maatregelen en beperkingen hebben wij met deze partners iets moois weten neer te zetten!

Said Hatuina & Rutger Vogelezang