Online Marketing en Sales kennis voor Bedrijven

Internetmarketing of online marketing is een vorm van marketing van producten en diensten via internet. Dit omvat internetreclame, maar evengoed minder directe vormen van marketing, zoals zoekmachinemarketing, affiliate marketing, e-mailmarketing, contentmarketing, virale marketing en marketing via sociale media.

Kenmerkend voor zakelijke online marketing is de directe samenhang met sales (verkoop). Het marketing en sales proces zijn verweven door de hele marketing en sales funnel. Marketing is afhankelijk van sales om inzicht te krijgen in de behoeftes die spelen op branche of zelfs klantniveau. En Sales is afhankelijk van marketing als het gaat om het genereren van kwalitatieve leads en de beïnvloeding van prospects ook na het eerste contact.

Marketing biedt vele mogelijkheden tot het gericht en gepersonaliseerd benaderen van je doelgroepen. Marketing Automation kan hierin een belangrijke rol spelen. Wil je weten hoe je sneller kunt groeien door slimme inzet van internet marketing? Neem dan contact met ons op voor een afspraak.

Social media plan, hoe maak je er één?

Hoe zorg je dat je successen boekt op dit social media? In dit artikel geven we je 6 tips om zelf een plan op te stellen | Lees nu verder!
LinkedIn Sponsored InMail

6 redenen waarom een Sponsored LinkedIn InMail waardevol kan zijn

Enkele weken geleden was het zo ver. Ik ontving voor het eerst een Sponsored InMail bericht via LinkedIn. Of dit bericht voor mij waardevol was? Mwa, niet echt. Maar wanneer je deze manier van promotie op de juiste manier inzet, kan het zeker…

Zo maak je persona's - een must als je sneller wilt groeien!

,
Met behulp van persona's creëer je tastbare mensen in plaats van een algemene doelgroep. Geen overbodige luxe bij het realiseren van online groei!

Een succesvolle Facebook campagne

,
Voor onze klant Witropa Travel lanceerden we een succesvolle Facebook campagne. We nemen je mee in onze weg naar succes inclusief de cijfers.
Wat is online marketing?

Online Marketing, wat is dat eigenlijk?

Vaak krijgen we de vraag “wat doen jullie nou precies?”. Dat is een logische vraag, want het online marketing vak is divers, diffuus, complex en verwarrend. De meeste ondernemers en managers hebben daarom ook geen idee. We vinden het zelf…
Drip campagne

Zo maak je een drip campagne

Een drip-campagne is een geautomatiseerde set van e-mails waarmee je druppelsgewijs informatie verstuurd om prospects door de Buyer Journey te loodsen. Een drip- campagne kan je op verschillende manieren inzetten.
Social media strategie

3 tips voor meer structuur in je social media strategie

Anno 2019 is social media een belangrijk onderdeel van de marketingstrategie. Toch wordt vaak vergeten om ook voor social media een duidelijke strategie te volgen. Heb jij al een gestructureerde social media strategie? Wij geven je 3 tips hoe…
conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie: focus op de non-conversie

,
3 tips om je marketing rendement te verhogenConversie optimalisatie is een vak apart binnen het online marketing spectrum. Het omvat alle activiteiten die te maken hebben met het maximaliseren van het aantal website bezoekers dat…
adverteren op LinkedIn tips

Adverteren op LinkedIn; handige tips & tricks

,
Adverteren op LinkedIn is al een tijdje mogelijk. Maar liefst 74 procent van de B2B-bedrijven gebruikt LinkedIn om aankoopbeslissingen te laten plaatsvinden. Niet zo gek ook, de conversieratio op LinkedIn blijkt wel drie keer zo hoog te zijn…

Beter evalueren en optimaliseren in 4 stappen

,
Je marketing en salesactiviteiten evalueren is belangrijk. Vaak razen bedrijven maar door van doel naar doel, zonder terug te kijken naar het proces dat ze doorlopen hebben. Want wees eerlijk: morgen is dichterbij dan gisteren. Het is logisch…