Online Marketing en Sales kennis voor B2B Bedrijven

Internetmarketing of online marketing is een vorm van marketing van producten en diensten via internet. Dit omvat internetreclame, maar evengoed minder directe vormen van marketing, zoals zoekmachinemarketing, affiliate marketing, e-mailmarketing, contentmarketing, virale marketing en marketing via sociale media.

Kenmerkend voor zakelijke online marketing is de directe samenhang met sales (verkoop). Het marketing en sales proces zijn verweven door de hele marketing en sales funnel. Marketing is afhankelijk van sales om inzicht te krijgen in de behoeftes die spelen op branche of zelfs klantniveau. En Sales is afhankelijk van marketing als het gaat om het genereren van kwalitatieve leads en de beïnvloeding van prospects ook na het eerste contact.

B2B marketing biedt vele mogelijkheden tot het gericht en gepersonaliseerd benaderen van je doelgroepen. Marketing Automation kan hierin een belangrijke rol spelen. Wil je weten hoe je sneller kunt groeien door slimme inzet van internet marketing? Neem dan contact met ons op voor een afspraak.

Social media strategie

3 tips voor meer structuur in je social media strategie

Anno 2019 is social media een belangrijk onderdeel van de marketingstrategie. Toch wordt vaak vergeten om ook voor social media een duidelijke strategie te volgen. Heb jij al een gestructureerde social media strategie? Wij geven je 3 tips hoe…
conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie: focus op de non-conversie

,
3 tips om je marketing rendement te verhogenConversie optimalisatie is een vak apart binnen het online marketing spectrum. Het omvat alle activiteiten die te maken hebben met het maximaliseren van het aantal website bezoekers dat een…
adverteren op LinkedIn tips

Adverteren op LinkedIn; handige tips & tricks

,
Adverteren op LinkedIn is al een tijdje mogelijk. Maar liefst 74 procent van de B2B-bedrijven gebruikt LinkedIn om aankoopbeslissingen te laten plaatsvinden. Niet zo gek ook, de conversieratio op LinkedIn blijkt wel drie keer zo hoog te zijn…

Beter evalueren en optimaliseren in 4 stappen

,
Je marketing en salesactiviteiten evalueren is belangrijk. Vaak razen bedrijven maar door van doel naar doel, zonder terug te kijken naar het proces dat ze doorlopen hebben. Want wees eerlijk: morgen is dichterbij dan gisteren. Het is logisch…
wie zijn je personas

Zo maak je persona's - een must als je sneller wilt groeien

,
Een persona is een gedetailleerde omschrijving van een beoogde gebruiker van jouw product of dienst. Met behulp van persona’s creëer je tastbare mensen in plaats van algemene doelgroepen die in de praktijk moeilijk of zelfs niet te targeten…
verkopen begint bij nee

Verkopen begin bij "nee"... en online marketing ook!

"Nee!" Is de meest pijnlijke, meest frustrerende en meest voorkomende reactie die een verkoper ontvangt van klanten of prospects. Maar de psychologie leert ons dat 'nee' het eerste is dat in ons opkomt als ons iets wordt gevraagd. "Nee" wordt…
Online marketeer

5 redenen om een online marketeer in te huren

De afgelopen tijd zijn wij met heel wat MKB-bedrijven in gesprek geweest. We zien over het algemeen beperkte en zeker geen doelmatige inzet van online marketing of een online marketeer. Online marketing wordt door het MKB nog niet professioneel…
Wat zijn leads eigenlijk?

Dit moet je zeker weten over leads en online marketing

,
Cold calling om leads te genereren is tegenwoordig minder effectief, tijdrovend, daardoor kostbaar en ook steeds minder gewenst. Potentiële  klanten - leads - willen jou zélf vinden en contacten als ze op zoek naar jouw product of dienst.Volgens…
sales en marketing groei

Marketing en sales digitaal verbinden

,
Veel mensen hebben me de afgelopen weken gevraagd wat het idee achter Anglers is. Waarom zijn jullie Anglers gestart? Wat doe je met online marketing en sales? En wat doe je anders dan wat je al deed? Eigenlijk draait het allemaal om verbinden. De…