Online Marketing

Internetmarketing of online marketing is een vorm van marketing van producten en diensten via internet. Hiermee bedoelen we internetreclame, maar ook minder directe vormen van marketing. Denk dan aan zoekmachinemarketing, affiliate marketing, e-mailmarketing, contentmarketing, virale marketing en social media.

Online Marketing biedt vele mogelijkheden tot het gericht en gepersonaliseerd benaderen van je doelgroepen. Marketing Automation kan hierin een belangrijke rol spelen. Wil je weten hoe je sneller kunt groeien door slimme inzet van internet marketing? Neem dan contact met ons op voor een afspraak.

Budget bepalen

Online Adverteren, bereken je kosten!

Online adverteren, wat kost dit nou eigenlijk? Een vraag die iedere ondernemer zich wel eens stelt. Hoe bepaal ik het budget voor mijn online advertenties? Dit zijn natuurlijk logische en belangrijke vragen. Een nog belangrijkere vraag is wat…
Cialdini Beinvloedingsprincipes

Verhoog je conversieratio met de beïnvloedingsprincipes van Cialdini

Iedereen maakt het mee, je bent online op zoek naar een product of dienst. De keuze is echter enorm. Klanten hebben tegenwoordig de mogelijkheid om oneindig veel informatie op te zoeken en kunnen hierbij uit steeds meer alternatieven kiezen.…
Krijg grip op je marketing

Welke helft van jouw marketing budget gooi jij weg?

Marketing is bij veel MKB bedrijven een ondergeschoven kindje. Een belangrijke oorzaak is dat ondernemers niet weten wat marketing oplevert. Om die reden is het ook moeilijk om een marketing budget te bepalen. “De helft van je marketing budget…
Coins

Kosten LinkedIn adverteren

, ,
Waarom adverteren op LinkedIn?Centraal binnen LinkedIn staat het professionele karakter van het netwerk. De expertise van de gebruikers is doorgaans terug te vinden binnen de informatie die door deze gebruikers wordt gedeeld op LinkedIn.…

Zo bepaal je jouw online marketing budget

, ,
Een van de meeste gehoorde uitspraken over marketing en dan specifiek adverteren, is dat de helft van het budget weggegooid geld is – je weet alleen niet welke helft. Dus hoe bepaal je jouw online marketing budget?Natuurlijk begin je…

Zo maak je persona's - een must als je sneller wilt groeien!

,
Met behulp van persona's creëer je tastbare mensen in plaats van een algemene doelgroep. Geen overbodige luxe bij het realiseren van online groei!
Wat is online marketing?

Online Marketing, wat is dat eigenlijk?

,
Vaak krijgen we de vraag “wat doen jullie nou precies?”. Dat is een logische vraag, want het online marketing vak is divers, diffuus, complex en verwarrend. De meeste ondernemers en managers hebben daarom ook geen idee. We vinden het zelf…
conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie: focus op de non-conversie

,
3 tips om je marketing rendement te verhogenConversie optimalisatie is een vak apart binnen het online marketing spectrum. Het omvat alle activiteiten die te maken hebben met het maximaliseren van het aantal website bezoekers dat…
Goede voornemens online marketing sales

Verander met kleine stapjes

, ,
Hoe ga jij de geplande verandering realiseren?  Het nieuwe jaar is weer begonnen. Heb je voornemens gemaakt? Ook zakelijk? Het voornemen om iets te realiseren vraagt meestal om een verandering. Soms een kleine verandering en soms een grote.…
Volg jij de guru's Anglers groeitip

Volg jij de Guru's?

,
Vanmorgen kwamen we er weer een tegen: “Start 2019 met de Perfecte Facebook Advertentie.” Je tijdlijn loopt er van over: de mensen die dé oplossing hebben om succesvol te zijn met Facebook of LinkedIn? Hun ‘unieke’ ontdekking belooft…
Denk vanuit de klant

Denk vanuit de klant!

,
Is dit geen open deur? Klopt! Maar toch blijkt 'denken vanuit de klant' in praktijk erg lastig. Veel bedrijven zijn zó met zichzelf bezig, dat ze geen tijd hebben om zich meer te verdiepen in de behoeften en problemen van de klant. Bovendien…

Gooi je Unique Selling Points overboord

Zonder onderscheidend vermogen heb je als bedrijf geen bestaansrecht. Ongetwijfeld kun je de Unique Selling Points van jouw bedrijf zo opnoemen. Heel goed! Maar val er je potentiële klant niet mee lastig! De inzet van Unique Selling Points Er…
always-be-closing

Always Be Connecting!

Ben je bekend met Always be Closing? Heb je Glengarry Glen Ross wel eens gezien? Alec Baldwin speelt in deze film de rol van Blake, een doorgewinterde en keiharde salesman. Hij geeft een van de krachtigste sales speeches ooit, waarin hij het…
niet iedereen is je doelgroep

Niet iedereen is je doelgroep

, ,
Het bepalen van je doelgroep is een kritische succesfactor in het realiseren van groei. Hoe meer je jouw marketing en sales inspanningen kunt concentreren op een specifieke groep mensen, hoe effectiever je zult zijn. Je doelgroep is dus nooit…

Verbind B2B Marketing met Sales

Sales zonder B2B Marketing * is als je bestemming vinden zonder navigatie (of stratenboek, net als vroeger). Binnen veel veel MKB ondernemingen worden nieuwe kansen gecreëerd door sales. En dat is natuurlijk erg mooi. Helaas is de wijze waarop…
maak een marketing plan

Winnaars hebben een marketingplan

,
Winnaars hebben een plan, verliezers een excuusNiets is minder waar dan deze gevleugelde uitspraak van hockeycoach Marc Lammers! Maar een marketingplan ontbreekt toch vaak. We zien regelmatig marketing en sales doelloos en adhoc te werk…
inzet is omzet

Inzet = Omzet

,
We draaien er niet omheen: omzet en groei kun je alleen realiseren als je er hard voor werkt! De vruchten van online marketing en verkoop kun je pas plukken na veel geduld, doorzettingsvermogen en een enorme inzet. Het is niet erg sexy natuurlijk...…
verkopen begint bij nee

Verkopen begint bij "nee"... en online marketing ook!

,
"Nee!" Is de meest pijnlijke, meest frustrerende en meest voorkomende reactie die een verkoper ontvangt van klanten of prospects. Maar de psychologie leert ons dat 'nee' het eerste is dat in ons opkomt als ons iets wordt gevraagd. "Nee" wordt…
Online marketeer

5 redenen om een online marketeer in te huren

, ,
De afgelopen tijd zijn wij met heel wat MKB-bedrijven in gesprek geweest. We zien over het algemeen beperkte en zeker geen doelmatige inzet van online marketing of een online marketeer. Online marketing wordt door het MKB nog niet professioneel…
Wat zijn leads eigenlijk?

Dit moet je zeker weten over leads en online marketing

Cold calling om leads te genereren is tegenwoordig minder effectief, tijdrovend, daardoor kostbaar en ook steeds minder gewenst. Potentiële  klanten - leads - willen jou zélf vinden en contacten als ze op zoek naar jouw product of dienst. Volgens…
sales en marketing groei

Marketing en sales digitaal verbinden

,
Veel mensen hebben me de afgelopen weken gevraagd wat het idee achter Anglers is. Waarom zijn jullie Anglers gestart? Wat doe je met online marketing en sales? En wat doe je anders dan wat je al deed? Eigenlijk draait het allemaal om verbinden. De…

SPANCO: salesproces met meetbare resultaten

,
Het SPANCO proces is een systematisch en duidelijk verkoopproces dat helpt om beter te presteren en meer omzet te realiseren. Het ondersteunt salesmanagement en salesteams om hun verkoopdoelen te bereiken. Wat is SPANCO? SPANCO is kortweg een…
marketing sales funnel

De marketing- en salesfunnel ofwel ‘Buyers Journey’

,
Commercieel succes is terug te brengen naar het proces dat jouw prospect of klant doormaakt. We noemen het de 'Buyers-Journey': de fases die de klant doorloopt om wel – of juist niet – te kiezen voor jouw product of dienst. Hoe sluit jouw…