Luc Nugteren
Online Marketeer
Luc, een commerciële doorzetter met ondernemersmentaliteit. Hij heeft in het verleden ervaring opgedaan met o.a. SEO, SEA, viral marketing en social ads, zowel binnen de eigen onderneming als voor diverse werkgevers. Zijn interesses liggen bij paid advertising, data analytics en procesoptimalisatie. Hier legt hij de focus op met een zekere mate van punctualiteit en duidelijke communicatie. Luc luistert goed naar de opdrachtgever en vertaalt behoeftes zo naar een passende strategie en bijbehorende implementatie.
Interesses
Vaardigheden
Certificaten
Ervaring
Online Marketeer – Opdrachtgever Anglers
Een greep uit Luc’s klanten bij Anglers:
- Outdoor Valley
Outdoor Valley is een uitgebreid outdoorcentrum in het Rotterdamse natuurgebied de Rottemeren, met een breed en gevarieerd aanbod aan activiteiten en arrangementen. Onder Outdoor Valley vallen ook de concepten Outdoor Valley Sports, Outdoor Valley Wintersport, Monte Cervino, Restaurant De Berghut en Restaurant De Pannenkoekhut. Voor Outdoor Valley worden o.a. de volgende activiteiten uit handen genomen:
- Google Ads
- Facebook adverteren
- Zoekmachineoptimalisatie
- Websiteoptimalisatie
- Fysiotherapie OpMaat
Fysiotherapie OpMaat heeft de ambitie om hét platform te worden om online fysiotherapie consulten aan te vragen. Dit wordt bewerkstelligt met een klantgerichte aanpak, lifestyle coaching en een gestroomlijnde klantreis. Voor Fysiotherapie OpMaat worden de volgende activiteiten uit handen genomen:
- Google Ads
- Zoekmachineoptimalisatie voor de volgende pagina’s:
- Websiteoptimalisatie
- Marketing automation
- E-mailmarketing
Online Marketeer – Webleaders
Als online marketeer bij Webleaders – een bureau met focus op SEO en SEA – heeft Luc zich logischerwijs vooral beziggehouden met zoekmachinemarketing; het opzetten, managen en optimaliseren van Google Ads campagnes, technische SEO, het schrijven van content, linkbuilding strategieën en bijbehorende rapportages in Google Data Studio.
Mede-oprichter – Viral24
In 2019 heeft Luc een online marketing bureau voor cryptocurrency startups mede-opgericht. Binnen Viral24 heeft hij voor cryptocurrency startups viral marketing campagnes opgezet gericht op LinkedIn, Facebook, Twitter en Telegram. Daarnaast is hij bezig geweest met sociale media strategie, geschreven content, community management en display advertising.
Marketing & Sales – AdCoin
Tijdens Luc’s stage bij AdCoin heeft hij marketingwerkzaamheden uitgevoerd omtrent sociale media, het schrijven van content, community management en online adverteren. Daarnaast B2B sales werkzaamheden verricht om het AdCoin advertentie netwerk uit te breiden.
Opleidingen
Master of Science
Economics and Business – Erasmus Universiteit Rotterdam
Van 2020 tot 2021
Bachelor of Science
Commerciële Economie – Hogeschool Rotterdam
Van 2016 tot 2020
VWO
Economie en Maatschappij – Stedelijk Dalton Lyceum
Van 2010 tot 2016
Alle blogs van Luc
Wat zijn third-party cookies?
Je hoort er steeds vaker over, maar weet eigenlijk niet goed waar het precies over gaat: third-party cookies. Door het invoeren van de AVG (Algemene verordering gegevensbescherming) in 2018 is…
[GA4] Google Analytics instellen - Een complete handleiding
Waar draait het allemaal om op je website? Verkopen? Leads? Dit valt allemaal onder één en hetzelfde onderwerp: website statistieken. Wij worden er in ieder geval erg enthousiast van! Zeker…
Alle voordelen van een SEA specialist inhuren
In dit artikel staat de SEA specialist centraal. Wat doet een SEA expert allemaal? En waarom zou je er een inhuren? In dit artikel nemen we je mee in de…
Wat doet een growth hacker?
In dit artikel gaan we in op wat het betekent om een growth hacker te zijn. Want welke werkzaamheden verricht hij of zij dan? Goede vraag! We leggen je uit…
Lead magnets: Het perfecte aas om klanten mee te vangen!
In dit artikel leggen we je stap voor stap uit wat een lead magnet is, waarom dit op je to-do lijst moet komen te staan, geven we je duidelijke voorbeelden…