In de dynamische wereld van vandaag is online aanwezigheid cruciaal voor elk bedrijf dat wil groeien. Toch kan het een uitdaging zijn om de juiste expertise en tijd vrij te maken voor effectieve online marketing. Hier komt de oplossing: het inhuren van een online marketeer. In deze blog bespreken we vijf overtuigende redenen waarom dit een slimme zet is. Of je nu een klein bedrijf bent zonder een dedicated marketingteam of een groter bedrijf dat tijdelijke versterking nodig heeft, een online marketeer kan de sleutel zijn tot jouw succes.
1. Flexibel een online marketeer inhuren, zoveel als je wilt
Lang niet alle MKB bedrijven hebben een fulltime online marketeer nodig. Sterker nog: vaak is dat niet eens haalbaar vanuit het budget. Voor zulke bedrijven is het aantrekkelijk om een specialist in te zetten voor één of twee dagen in de week, zodat ze in ieder geval een professionele start kunt maken.
Bovendien heb je wanneer je iemand inhuurt geen gedoe met werving, arbeidscontracten of langdurige ziekte en verzuim. Maandelijks ontvang je een factuur op basis van de gewerkte uren, en dat is het. Wil je tussentijds opschalen in het aantal uur, of juist alleen veel uur inzetten op het begin zodat de fundering snel staat? Ook dat kan, jij bepaalt het tempo.
2. Waarom een online marketeer inhuren goedkoper is dan aannemen
Het inhuren van een online marketeer is vaak goedkoper dan een vaste aanstelling vanwege lagere kosten voor sociale premies, vakantiegeld en ziekteverzuim. Je betaalt alleen voor de daadwerkelijk gewerkte uren of projecten, waardoor je flexibel kunt inspelen op je marketingbehoeften en budget. Bovendien bespaar je op wervings- en trainingskosten, aangezien een ingehuurde marketeer direct de benodigde expertise meebrengt.
Een online marketeer kost een bedrijf minimaal € 45.000,- euro op jaarbasis. Onze klanten huren alleen onze online marketeers voor de uren die daadwerkelijk nodig zijn om hun plan te realiseren. De gemiddelde besteding ligt dan op ongeveer de helft van wat een online marketeer in vaste dienst kost (!!).
Benieuwd wat het kost om een online marketeer in te huren?
Met onze tariefcalculator bereken je in 5 stappen het tarief dat past bij jouw wensen.
> Start hier
3. Continuïteit met up-to-date kennis
De ontwikkelingen binnen online marketing vliegen je om de oren. Ook de markt verandert en je concurrentie staat niet stil. Bij eigen personeel ben je zelf verantwoordelijk voor het voorzien in trainingen, coaching en begeleiding. Wanneer je een online marketeer inhuurt is hij/zij zelf verantwoordelijk het up-to-date houden van kennis. Wij coachen en begeleiden al onze Anglers zodat hun kennis altijd up-to-date is. Dit doen wij door onze Anglers Academy, een online portal met verschillende modules rondom online marketing. Ook geven we maandelijkse kennissessies om onze Anglers van de juiste kennis te kunnen blijven voorzien. Naast deze punten zorgen wij ook voor voldoende interne begeleiding om onze Anglers te ondersteunen en te helpen ontwikkelen.
4. Altijd een vervanger
Vertrek, ziekte of verzuim? Is er haast bij een project of heb je extra handjes nodig? Er is altijd iemand die inzetbaar is zodat jouw planning niet in gevaar komt. Geen gedoe met inwerken, overdragen en begeleiden. Dat wordt voor je geregeld.
5. Bespaar wervingskosten
Het kost tijd en geld om de juiste kandidaat te vinden. Heeft iemand wel de juiste skills en ervaring? Waar ga je jouw vacature uit zetten? Bij Anglers vinden we altijd een passend persoon die past bij jouw vraagstuk en organisatie. Het bespaart je een hoop sollicitatiegesprekken en budget, welke je weer mooi kunt steken in advertenties en campagnes. Het is beter om tijd te winnen ten opzichte van je concurrentie. Een online marketeer maakt zich razendsnel wegwijs in jouw bedrijf en kan vaak direct aan de slag.
Extra: Uitvoerend én strategisch
We bieden handjes om werk te verrichten, maar hebben ook de kennis om strategisch advies te geven. Het maakt dus niet uit in welk stadium van de campagne je bent, in alle fases kunnen we je helpen. We kunnen dus ook bijspringen voor andere activiteiten dan waar je in eerste instantie hulp voor nodig had. Anglers zijn sparringpartners waar je samen belangrijke beslissingen voor jouw bedrijf mee kunt maken. We kijken verder dan alleen marketing, we kijken naar heel jouw bedrijfsmodel.