Sales

Traditionele marketing (beurzen, advertenties in vakbladen, etc.) en sales (cold calling, canvassen, etc.) zijn in in de meeste gevallen niet langer effectief. Deze drie statistieken onderstrepen dit.

Om te beginnen zitten prospects de in het eerste deel van het koopproces (buyers journey) vaak niet te wachten op een verkoper. Daarnaast koopt 80% van alle leads die sales terzijde schuift alsnog in de daarop volgende 2 jaar. Op de derde plaats wordt maar liefst 90% van de marketing kansen en mogelijkheden niet benut door door het verkoopteam. Als je als salesteam niet openstaat voor een ander perspectief op marketing & sales, vis je vroeg of laat achter het net!

Budget bepalen

Online Adverteren, bereken je kosten!

Online adverteren, wat kost dit nou eigenlijk? Een vraag die iedere ondernemer zich wel eens stelt. Hoe bepaal ik het budget voor mijn online advertenties? Dit zijn natuurlijk logische en belangrijke vragen. Een nog belangrijkere vraag is wat…
Marketing Automation Misverstanden

5 misverstanden over Marketing Automation bij het MKB

, ,
Er zijn nogal wat misvattingen over het fenomeen Marketing Automation. En dan met name in het MKB. Die misvattingen zijn ontstaan omdat Marketing Automation een trendgevoelige term is. Dat soort termen worden te pas en te onpas toegepast (door…
Lead generatie funnel

Lead magnets: Het perfecte aas om klanten mee te vangen!

,
Zo maak je een lead magnet! In deze blog beschrijven we hoe je een werkende lead generator kan maken op basis van theorie en bestaande voorbeelden en tools.

Marketing automation met ActiveCampaign

, ,
In veel ondernemingen kan er nog het een en ander geautomatiseerd worden. Wanneer dit goed toegepast is kan er veel tijd gewonnen worden, én tegelijk kan de omzet verhoogd worden door contacten een persoonlijke benadering te bieden...

Zo bepaal je jouw online marketing budget

, ,
Een van de meeste gehoorde uitspraken over marketing en dan specifiek adverteren, is dat de helft van het budget weggegooid geld is – je weet alleen niet welke helft. Dus hoe bepaal je jouw online marketing budget?Natuurlijk begin je…
Buyer Persona

Zo maak je Buyer persona’s – een must als je sneller wilt groeien!

,
Met behulp van persona's creëer je tastbare mensen in plaats van een algemene doelgroep. Geen overbodige luxe bij het realiseren van online groei!
Wat is online marketing?

Online Marketing, wat is dat eigenlijk?

,
Vaak krijgen we de vraag “wat doen jullie nou precies?”. Dat is een logische vraag, want het online marketing vak is divers, diffuus, complex en verwarrend. De meeste ondernemers en managers hebben daarom ook geen idee. We vinden het zelf…
Drip campagne

Zo maak je een drip campagne

, ,
Een drip-campagne is een geautomatiseerde set van e-mails waarmee je druppelsgewijs informatie verstuurd om prospects door de Buyer Journey te loodsen. Een drip- campagne kan je op verschillende manieren inzetten.
conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie: focus op de non-conversie

,
3 tips om je marketing rendement te verhogenConversie optimalisatie is een vak apart binnen het online marketing spectrum. Het omvat alle activiteiten die te maken hebben met het maximaliseren van het aantal website bezoekers dat…
Volg jij de guru's Anglers groeitip

Volg jij de Guru’s?

,
Vanmorgen kwamen we er weer een tegen: “Start 2019 met de Perfecte Facebook Advertentie.” Je tijdlijn loopt er van over: de mensen die dé oplossing hebben om succesvol te zijn met Facebook of LinkedIn? Hun ‘unieke’ ontdekking belooft…
Denk vanuit de klant

Denk vanuit de klant!

,
Is dit geen open deur? Klopt! Maar toch blijkt 'denken vanuit de klant' in praktijk erg lastig. Veel bedrijven zijn zó met zichzelf bezig, dat ze geen tijd hebben om zich meer te verdiepen in de behoeften en problemen van de klant. Bovendien…

Pipeline management is key!

,
Pipeline management is één van de kritische succesfactoren voor je marketing en sales. Een goed ingerichte pipeline geeft je inzicht en informatie op basis waarvan je jouw sales en marketing processen kunt evalueren en optimaliseren. Met als…
beter verkopen

Verkopen is niet meer van deze tijd

, ,
Persoonlijke verkoop is voor veel ondernemingen onmisbaar in het realiseren van groei. Persoonlijk contact is en blijft demeest effectieve methode voor het opbouwen van een persoonlijke relatie. Verkopen is onmisbaar in in business to business…
niet iedereen is je doelgroep

Niet iedereen is je doelgroep

, ,
Het bepalen van je doelgroep is een kritische succesfactor in het realiseren van groei. Hoe meer je jouw marketing en sales inspanningen kunt concentreren op een specifieke groep mensen, hoe effectiever je zult zijn. Je doelgroep is dus nooit…

Winnaars hebben een marketingplan

,
Winnaars hebben een plan, verliezers een excuusNiets is minder waar dan deze gevleugelde uitspraak van hockeycoach Marc Lammers! Maar een marketingplan ontbreekt toch vaak. We zien regelmatig marketing en sales doelloos en adhoc te werk…

Inzet = Omzet

,
We draaien er niet omheen: omzet en groei kun je alleen realiseren als je er hard voor werkt! De vruchten van online marketing en verkoop kun je pas plukken na veel geduld, doorzettingsvermogen en een enorme inzet. Het is niet erg sexy natuurlijk...…

5 redenen om een online marketeer in te huren

, ,
De afgelopen tijd zijn wij met heel wat MKB-bedrijven in gesprek geweest. We zien over het algemeen beperkte en zeker geen doelmatige inzet van online marketing of een online marketeer. Online marketing wordt door het MKB nog niet professioneel…

SPANCO: salesproces met meetbare resultaten

,
Het SPANCO proces is een systematisch en duidelijk verkoopproces dat helpt om beter te presteren en meer omzet te realiseren. Het ondersteunt salesmanagement en salesteams om hun verkoopdoelen te bereiken. Wat is SPANCO? SPANCO is kortweg een…

De marketing- en salesfunnel ofwel ‘Buyers Journey’

,
Commercieel succes is terug te brengen naar het proces dat jouw prospect of klant doormaakt. We noemen het de 'Buyers-Journey': de fases die de klant doorloopt om wel – of juist niet – te kiezen voor jouw product of dienst. Hoe sluit jouw…